Őrség-Vasi-Hegyhát kerékpáros térség Két keréken, át a „világ közepén” (Őrség 3)

hossz 29 km
202 m

Őriszentpéter és az Őrség egyetlen körforgalmától indulva egy meredek emelkedőről búcsúzunk az Őrség „fővárosától”. Kavicsozott erdészeti úton tesszük meg a mintegy 5 kilométeres útszakaszt Kerkáskápolnáig, ahol a falu szélén református haranglábat találunk. Kerkáskápolnát elhagyva rövidesen Ramocsára, majd Kerkafalvára érkezünk. Itt, a Göcsej kapujában találjuk az 1912-ben épült, neogótikus református templomot, illetve a település déli részén fekvő Kéthatár-tavat. Tehetünk egy rövid kitérőt a szomszédos településre, Kerkakutasra (akár a műúton, akár a kavicsos úton), ahol mézeskalácsot kóstolhatunk, vásárolhatunk. Az erdők, fák közé bújt közúton, gyönyörű erdős részeken kerékpározva nemsokára Szatta községre érünk, ahol alig 80-an laknak. A sárga turistajelzés mentén találjuk a mintegy 400 éves, 22 méter magas hársfát, melyet a túlélés fájának is neveznek. Árnyékában megpihenhetünk és pozitív energiákkal töltődhetünk fel. Pár kilométernyi tekerést követően gyönyörű kilátás fogad bennünket, Nagyrákosra és környékére tekintve. Az 1399 méter hosszú vasúti völgyhíd, viadukt alatt érkezünk meg a település központjába. Nem messze a Zala folyótól – vagyis a „Szalától”, ahogy az őrségiek hívják – találjuk a csodás zsúpfedeles tájházat és a kovácsműhelyt. A település nevezetessége még a római katolikus templom, melyet szintén érdemes megnézni. Követve az Őrség 3 jelzőtáblákat, lassan búcsút intünk a településnek, és kavicsozott, földes úton (vigyázat, biciklivel esős időben rosszul járható!) „a világ közepébe”, Ispánk településre érünk. Itt mindkét szeren édes finomságokat találunk. A Nyugati szeren csodás pralinékat kóstolhatunk a kézműves csokoládéműhelyben, a Keleti szeren pedig házi sütemények készülnek Eszti konyhájában. Engedjünk a csábításnak, és kóstoljuk meg a finomságokat! Ezután az útvonal legnehezebb, de nagyon rövid szakasza következik: egy 13%-os emelkedő vár ránk, majd a közúton megtett pár kilométert követően megérkezünk kiindulópontunkra, Őriszentpéterre.